Jedną z głównych trosk jest zwiększanie ruchu na blogu, najlepiej ruchu wysokiej jakości. Jeśli nie wiesz jak zareklamować swojego bloga w internecie to dobrze trafiłeś, przedstawiamy najlepsze sposoby na reklamę bloga w internecie, i te bezpłatne, jak i płatne. Poniżej znajdziesz 16 sprawdzonych sposobów zwiększenia ruchu na witrynie. Tutaj znajdziesz wypróbowane sposoby, które wykorzystywane są przez najlepszych blogerów. Mam nadzieję, iż pomogą w rozwoju własnego biznesu.

1.Budowanie własnej bazy
Podstawowym sposobem jest budowanie własnej bazy adresowej e-mail czytelników. Powinno się posiadać autoresponder, dzięki niemu utrzymasz przy sobie użytkowników, ponieważ będą oni wiedzieć, kiedy pojawia się na blogu nowy artykuł, który warto poczytać.
Dzięki liście adresów e-mail możesz napisać jedna wiadomość, która zostanie wysłana do wszystkich czytelników. Linki w wiadomości mogą kierować czytelnika do wpis na blogu, ale również do filmu na YouTube, do Fan Page, do produktu czy programu partnerskiego, czy do organizowanego spotkania. Sposobów na budowanie listy subskrypcji jest kilka. Możesz utworzyć formularz z zapisem na newsletter, możesz proponować darmowy e-book lub darmowe wideo.
Jeśli nie zbudujesz własnej bazy adresowej popełnisz największy błąd w swoim biznesie.

2. Newslettery
Oferuj newsletter albo e-book, a linki z maili skonfiguruj tak, aby przekierowały odbiorcę do na poszczególną stronę Twojego bloga. To świetny sposób na utrzymanie czytelników przez dłuższy czas. Dodatkowo zyskujemy bonusowy kanał promocyjny, którym możemy kierować nasze linki afiliacyjne.

3. Kampanie mailingowe
Użyte właściwie kampanie mailingowe pomogą szybko zwiększyć ruch na Twojej witrynie. Koniecznie używaj w tych kampaniach wysokiej jakości treści, które wygenerują dodatkowy ruch. Można wykorzystać dwa sposoby. Pierwszy polega na tym, aby umieścić w mailu pełną treść artykułu, a poniżej linki zapraszający odbiorcę do przeczytania podobnych wpisów na Twojej witrynie. Inną możliwością jest udostępnienie w mailu tylko niewielkiej, ale wzbudzającej zainteresowanie, części artykułu i odesłanie do ciągu dalszego na stronie. Więcej informacji o profesjonalnych kampaniach mailingowych znajdziesz na witrynie www.mailingo.pl

4. Systematyczność
Nie może być mowy o jakimkolwiek zarabianiu pieniędzy dzięki blogowi oraz zbudowaniu listy adresowej, to na twoim blogu musi systematycznie pojawiać nowy artykuł.
Dlatego należy ustalić sobie plan działania. Przygotuj plan na najbliższe miesiące, gdzie systematycznie o publikujesz nowe artykuły. Podziel miesiące na tygodnie i zaplanuj każdy dzień. Niewiele czasu wystarcza na początek, aby zacząć myśleć o systematycznym prowadzeniu bloga. Najważniejszy jest początek, kto będzie czytał bloga, na którym nie ma nic nowego?

5. Słowa kluczowe
Pisz tytuły artykułów w formie odpowiedzi na pytania, jakie internauci wpisują w wyszukiwarce Google. Stosuj do tego bezpłatne narzędzie, jakim jest Google AdWords, które również służy do Reklamy stosowane przez firmy, świetnym źródłem wielu pytań, jakie internauci codziennie szukają w wyszukiwarce.
Wykorzystać to narzędzie na swoim blogu, aby pisać artykuły dokładnie na taki temat, jaki ludzie szukają w Internecie i przyciągnij na swojego bloga ruch z Google.

6. Seo
Kolejny istotny czynnik wpływający na widzialność Twojego artykułu na blogu, to odpowiednia optymalizacja pod kątem seo.
Ważne jest, aby: używać słów kluczowych i znaczników h1, h2, h3, wymieniać parokrotnie słowo kluczowe w artykule, używać słów kluczowych w alt i tytułach obrazków, dodawać jeden lub kilka linków wychodzących ze strony.

7. Content marketing
Artykuły informacyjne, zwłaszcza te ciekawie napisane, są doskonałą przynętą, powiększającą ruch na stronie z programem partnerskim. Dodawaj w treści i na końcu każdego tekstu na blogu, linki do innych swoich artykułów o podobnej lub uzupełniającej tematyce. Czyli, działaj content marketingowo, tworząc wysokiej jakości treści.

8. Social Bookmarking
Jeśli piszesz interesujące i wartościowe artykuły, czytelnicy mogą chcieć zachować ciekawe dla nich treści na dłużej. Ułatw im to. Warto dodać przy swoich wpisach specjalne buttony pozwalające na dzielenie się treścią np. na Google+, Facebook, Twitter.

9. Katalogowanie
Gdy już opublikujesz parę artykułów, możesz zacząć dopisywać swojego bloga do katalogów stron i katalogów firm. Oczywiście najlepszymi katalogami to te, które są systematycznie moderowane. Polecamy katalogi ze strony: www.allf.pl Wspomniane katalogi stron i katalogi firm nie zawierają niedziałających stron, nie ma w nich stron śmieciowych i zapleczowych. Oczywiście katalog katalogowi nierówny. Wymienione powyżej spisy są jednymi z najlepszych, mimo, iż kosztują parę złotych, warto aby link naszego bloga znalazł się w takich spisach stron internetowych.
falco-jc.pl
katalog-firmy.net
allie.pl
info-firm.net
all8.pl
infofresh.pl
katalog-firmy.biz
www.bluen.pl
novin.pl
az-net.pl
greenbrand.pl
Jeśli nie masz czasu na dodawanie swojego wpisu do katalogach, to możesz to zlecić firmie firmie Allf.

10. Facebook
Załóż swój Fanpage na Facebooku i dodaj tam artykuły z linkiem do bloga. Gdy opublikujesz nowy artykuł na blogu, również wrzuć go na Facebooku. Promuj post wśród swoich znajomych. Możesz promować do osób z różnych grup społecznościowych i grup zainteresowań. Niestety inna promocja na Facebook jest płatna. lecz nie trzeba tu ponosić dużo nakładów finansowych, czasami wystarczy kilka złotych, a by dotrzeć do wielu osób.
Serwisy społecznościowe to obfite źródło stargetowanego ruchu. Twórz społeczność fanów wokół swojego Fanpage’a i wykorzystuj wszelkie grupy społecznościowe o tematyce podobnej do Twojej.

11. Youtube
Twórz kilkominutowe filmiki i udostępniaj je publicznie, możesz być pewien, że ktoś na nie trafi. Sprawdź na Google AdWords, czego ludzie poszukują i twórz na ten temat video. W opisie wrzucasz krótkie teksty z linkiem do wpisu, a w tagach wrzucaj słowa kluczowe. Budując w tym samym czasie listę adresową, możesz wysyłać e-mail o nowym video na YouTube, pomoże to w zdobyciu większej oglądalności i zdobędziesz nowe subskrypcje. Powinno się doceniać wartość tego serwisu. Jest grono osób, które zarabiają pieniądze wyłącznie z reklam na YouTube dzięki tworzeniu filmów.

12. G+, Pinterest, Instagram
Wszystkie media społecznościowe to ważne narzędzie marketingu internetowego oparte na komunikacji z odbiorcami. Nie można tego bagatelizować, stanowią istotny element social media. Funkcjonują pod rozmaitymi postaciami, między innymi portali gromadzących video, muzykę czy zdjęcia i, blogów, mikroblogów i video blogów, oraz w formie magazynów. Ich użytkownicy mają możliwość tworzenia i wymiany treści. Media społecznościowe umożliwiają interakcję z innymi użytkownikami, jak i serwisem społecznościowym jako narzędziem komunikacyjnym.

13. Artykuły gościnne
Jeżeli ciekawie piszesz unikalne i użyteczne treści, możesz zaproponować zamieszczanie wpisów gościnnych na popularnych blogach. Jeżeli użytkownicy uznają Twoje teksty za interesujące, istnieje szansa, iż zdecydują się podążyć za linkiem na Twoją witrynę.

14. Komentarze
W zdobywaniu darmowego ruchu na blogu i pozyskaniu jeszcze szerszego grona odbiorców, możesz użyć reklamy, stosowanej przez większość blogerów, a jest to pozostawienie swojego komentarza na innych blogach. Oczywiście komentarz musi być konkretny i rzeczowy, odnosić się do danego tematu, tak, aby moderator go zaakceptował.
Poprzez zostawianie prowokujących do myślenia komentarzy w dyskusjach na różnych forach, możesz zachęcić innych użytkowników do reakcji. W ten sposób możesz zbudować sieć kontaktów. Oczywiście, koniecznie pozostaw link do Twojej strony w stopce.
Gdy komentujesz na innych blogach tematycznie powiązanych z Twoim, to możesz poprzez zakładkę kontaktową zapytać administratora czy możesz opublikować u niego własny artykuł z odnośnikiem do bloga.

15. Konkursy
Wszyscy uwielbiają konkursy, więc warto czasami czas zorganizować konkurs na swoim blogu, ofiarowując w nagrodę książkę, darmowy e-book, upominek czy gadżet. Upewnij się, że oferujesz nagrody, które będą pożądane i atrakcyjne dla uczestników.
Analizuj swój rynek docelowy i następnie promuj konkurs wysyłając reklamy i e-maile. Szczegóły koniecznie muszą być dostępne na Twojej stronie programu partnerskiego, tak aby tam zwiększyć ruch. Rejestracja powinna odbywać się na jednej z Twoich stron.
Dla zwiększenia ruchu na Twojej stronie możesz wprowadzić rozwiązanie łatwe i relatywnie tanie. Czyli ofiarowanie miłego prezentu, jak np. darmowy e-book. Tego typu gratisy najlepiej oferować w zamian za zapis na newsletter.

16. Artykuły do przedruku
Kolejne dobre źródło to publikowanie artykułów do przedruku, w różnych serwisach, gdzie codziennie zagląda wielu odwiedzających. Warto tam od czasu do czasu napisać swój tekst.

Mam nadzieje, że te porady pomogą Wam zdobyć inspiracje do zwiększania ruchu na blogu. Pewnie wszyscy o nich słyszeli, jednak warto przypomnieć sobie te wskazówki raz jeszcze.

(189)

Podziel się:
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+
  • Michalina Rychcik

    Bardzo dobre rady. Jest sporo poradników, które mówią co zrobić, żeby mieć popularnego bloga, ale niewiele z nich jest konkretne. Tutaj jest inaczej, dlatego jestem zachwycona. Na pewno skorzystam z niektórych porad, tym bardziej, że dopiero zaczynam moja przygodę z blogowaniem.
    http://would-be-vikings.blogspot.com

  • Pawel W

    Ciekawy i rzeczowy artykuł. Dzięki