W dobie wszędobylskiego Internetu firma ma znacznie więcej możliwości budowania swojego pozytywnego wizerunku i to bez większego nakładu finansowego. Coraz więcej potencjalnych klientów przegląda strony internetowe w poszukiwaniu najróżniejszych produktów i usług pod swoje indywidualne potrzeby. Warto zatem zadbać o rozwój swojej firmy w sieci i zyskać jak najlepszą renomę, która pójdzie w świat.

Cele kampanii wizerunkowej:

– budowanie świadomości marki firmy

– wzrost ruchu na stronie

– przyciągniecie uwagi potencjalnych klientów

– zwiększenie świadomości marki

– efekt brandingowy

Kampanie wizerunkowe – wizerunek firmy

Kampanie wizerunkowe realizowane przy pomocy reklamy graficznej to doskonały sposób na zbudowanie marki.

Reklama wizerunkowa, czyli reklama graficzna lub reklama powierzchniowa to najpopularniejszy sposób obecności reklamowej w internecie.

Jeśli nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz, ale obecnie samo bycie już nie wystarcza. Aby stworzyć pożądany wizerunek firmy, należy powziąć odpowiednie kroki w tym kierunku. Aby można było w ogóle liczyć na jakieś zadowalające efekty, należy się najpierw porządnie napracować i poświęcić swój czas. Najlepiej spopularyzować swoją firmę na wielu popularnych serwisach, które królują wśród większości Internautów. Należy pokazać, że to co mamy do zaoferowania, jest nowoczesne i podąża za nowymi technologiami.

Planując kampanie wizerunkowe, należy postawić przede wszystkim na widoczność, aby zapewnić sobie jak największą ilość wyświetleń. Obecnie mamy do dyspozycji narzędzia, które pozwalają ocenić, ile czasu dany Internauta poświęcił na zapoznanie się z naszą ofertą. Dzięki temu zyskamy pożyteczne statystyki, do których będzie można się później odnieść i zoptymalizować to, co niekoniecznie się sprawdza. Warto też monitorować ilość kliknięć w reklamę, co robią tylko osoby zainteresowane.

W kampaniach wizerunkowych strategia jest tak samo ważna, jak w kampaniach sprzedażowych. Należy precyzyjnie określić cele kampanii. Jaki wizerunek zamierzamy wykreować, jak marka ma być postrzegana w Internecie. Wybranie odpowiedniej metody, przy pomocy której będziemy mogli osiągnąć sukces. Powinniśmy przeprowadzić dokładną analizę naszej grupy docelowej. Konieczne jest poznanie nastawienia potencjalnych klientów do naszej reklamy, kim są klienci, oraz jakie mają potrzeby i czego mogą od nas oczekiwać. Przed wyborem formatu reklamy musimy określić miejsca, gdzie będzie prezentowana reklama. Należy pamiętać, że nie niektóre strony nie obsługują wszystkich formatów. Powinniśmy  wybrać odpowiedni format reklamy.

Bardzo ważnym krokiem jest precyzyjne określenie celu kampanii wizerunkowej i wierne podążanie za wyznaczonych wizerunkiem. Stanie się to wkrótce znakiem rozpoznawczym danej firmy, z którym będzie kojarzona. Dzięki temu wybranie odpowiednich metod będzie znacznie łatwiejsze. Unikać należy skupiania się wyłącznie na produkcie, ponieważ dla potencjalnego klienta ważniejszy jest styl życia związany z danym produktem. Znaczenie ma również sprecyzowanie grupy docelowej, poznanie jej potrzeb i oczekiwań, aby móc jak najbardziej się do nich dopasować. Reklamy umieszczane na stronach internetowych powinny mieć ogólnodostępne formaty tak, aby Internauta nie miał problemu z jej odtworzeniem. Nieraz cała strona jest usiana najróżniejszymi banerami i migoczącymi reklamami, więc aby się przebić przez to wszystko, należy postawić na pomysłowość i unikatowość. Skuteczną opcją są reklamy, które poprzedzają jakieś filmy na popularnych portalach multimedialnych. Oczywiście materiał musi być właściwie dobrany do wyświetlanej reklamy.

(66)

Podziel się:
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+